Categorieën
Tech & social media

Meerderheid partijen én techreuzen tekenen gedragscode politieke reclames. De code is vrijwillig; gehandhaafd wordt er niet

Meerderheid partijen én techreuzen tekenen gedragscode politieke reclames. De code is vrijwillig; gehandhaafd wordt er niet

Geen desinformatie verspreiden, geen nepaccounts of trollen gebruiken, geen advertenties accepteren die betaald zijn door buitenlandse derden.

Een serie vrijwillige gedragsregels voor zowel politieke partijen als techplatforms die dinsdag is gepubliceerd, moet de inzet van online reclame tijdens de verkiezingscampagne netjes houden.

Bijna alle deelnemende partijen in de Kamer onderschrijven de code, met uitzondering van de PVV en FvD. Ook aan de nieuwe partijen die meedoen aan de verkiezingen zal minister Ollongren vragen zich aan de code te committeren, zo schrijft ze aan de Tweede Kamer.

Lees meer: Voor abonnees | Archief

[Mirjam van der Puijl, Noordhollands Dagblad, dinsdag 9 februari 2021]